Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KOKULU TAŞ YAPIMI

Yine bir kendin yap projesiyle karşınızdayım.Sanırım ben en sonunda işi gücü bırakıp bu işlere yöneleceğim :) Ben yazıyı okumakla uğraşamam Kokulu taş yapım videosunu izlemek istiyorum diyenler için   

https://www.youtube.com/watch?v=GZRBSFhGyQA&spfreload=5


Şimdi yapım aşamalarına geçelim

kokulu taş esansı


Son dönemin meşhur trendlerinden kokulu sabunlar yerini çoktan kokulu taşlara bırakmış görünüyor. İlk olarak bir etkinliğin dekorasyon standında keşfettim bu ürünü ve dayanamayıp bir tane aldım kendime. O meşhur soru beynimi kurcalamaya başladı yine ' acaba bu taş nasıl yapılıyor ? '. Kimi zaman şikayetçi olsam da aklımdaki sorulara cevap bulmamı kolaylaştırdığı için seviyorum teknoloji çağında yaşamayı. Ve araştırmalarım sonucunda bu ürünün yapımının gayet kolay olduğu öğrendim sadece  biraz sabırlı olmanız gerek.

İlk olarak malzemelerle başlayalım



kokulu taş kalıbı, kokulu taş yapımı


  • Kokulu taş tozu : birçok hobi dükkanında satılıyor.
  • Silikon kalıp: Birçok hobi market sitesinde satılsa da uygun olması açısından ben aliexpress.com dan getirtiyorum.
  • Sıcak su : hepimizin evinde mevcut :)  
  • Karıştırma aparatı: Çoğu yerde bunun için özel tahta çubuklar satıyorlar ama başka aparatlarda işinizi görecektir.Ben boya fırçamın sapını kullandım sırf bu iş için gidip tahta çubuk alacak değildim :)
  • Ölçü kabı: yine sırf bunun için özel ölçü kapları satıyorlar ben evdeki kürdan kutusunu kullandım.
  • Esans : özel olarak koku esnansları satılmakta ben evde kullanmadığım hediye gelen parfümümü bu iş için kullandım.
  • Karıştırma kabı: çok derin olmayan geniş bir kap işinizi görür. Pet şişenin altını kesip bu iş için değerlendirebilirsiniz.

Şimdi gelelim kokulu taş tozunun gramını nasıl ayarladığımıza. Elimde bir adet kalıp olduğu için fazla miktarda karışım hazırlama gibi bir şansım yoktu. Tek bir kalıba yetecek karışımı hazırlamam gerekti. bunun için kokulu taş tozunu kalıba dökerek kalıbın her yerine dolana kadar doldurdum.


Kalıptaki kokulu taş tozunu ölçü kabına boşaltarak yerini cd kalemiyle işaretledim ki her seferinde tek tek ölçü almayayım.






Toz ve su oranına gelirsek bazı sitelerde kokulu taşın üçte biri kadar bazılarında ise yarısı kadar sıcak su konulması gerektiği yazıyor. Ben bu ölçülerden 3 te bir oranını uyguladım. Yani ne kadar toz koyarsanız üçte biri kadar su ekleyeceksiniz. Su oranını da ölçü kabı üzerinde işaretledikten sonra tozu ve suyu karıştırma kabına alıyorsunuz.



İçerisinde hiçbir topaklaşma olmayana kadar karıştırmaya devam ediyoruz. iyice karıştırdıktan sonra esansı veya parfümü ekleyip bir miktar daha karıştırmaya devam ediyoruz. İyice karıştırdıktan sonra kalıbımıza döküyoruz.


Kalıbın ağzına kadar doldurmayı unutmayın acemiliğime geldiği için ilk seferinde kalıbı tam doldurmadım ve bu durum ince bir kokulu taşa sebep oldu.Karışımı kalıba döktükten sonra kalıbın yan kısımlarından yavaşça vuruyoruz ki ürünümüzde hava kabarcıklarından kaynaklı boşluklar oluşmasın.Daha sonra yaklaşık 20-25 dk kurumaya bırakıyoruz  ve sonra kalıptan ayırıyoruz. Ürünün son halini yayınlamadan önce birkaç püf noktadan bahsetmek isterim:

  • Sanırım esans yerine parfüm kullanmak hataydı çünkü parfüm yeteri kadar koku vermedi.Bu yüzden ikinci aşamada parfümü toz karışıma sıkmak yerine parfümü açıp bir miktar karışımın içine döktüm. Bu seferde parfüm çok yoğun geldi ve üründe kabarcıklara sebep oldu. Taşın ön yüzeyinde herhangi bir sıkıntı olmasa da arka yüzeyi bu şekle dönüştü. 




ve işte son hali 


Hızımı alamayıp bir sürü yaptım :) 

kokulu taş nikah şekeri




95 yorum

  1. Kolaymis;) Oglanin dis bugdayina yapayim diyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ben birsey sormak istiyorum. İsimlik yaptim kokulutaslardan fakat seheir disina hediye gondercem ve yapistirdim bunu kirmadan nasil paketleyebilirim . Lutfen yardimci olurmusunuz

      Sil
    2. kargo firmaları havalı paketlerle taşıma yapıyor. Bu şekilde şeffaf renkli bir ambalaja sarıp gönderebilirsiniz. Yada ayakkabı kutusu gibi bir kutunun içinde sarılı şekilde gönderebilirsiniz.

      Sil
  2. Kolaymis;) Oglanin dis bugdayina yapayim diyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tatlım tek sıkıntı elinde tek bir kalıp olunca zaman alıyor ama 30 40 tane yapacaksan sorun olmaz:) diş kalıplarıda satılıor bence çok güzel bir hediye olur ayrıca yapımı sabundan daha kolay ve daha dayanıklı bence çünkü sabunlar bir süre sonra eriyor şekli bozuluyor.

      Sil
  3. bizde denedik geçenlerde eşimle yaptığımız oda mis gibi koktu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel bir uğraş birde parayla verip aldıklarınız çok güzel kokmuyor ticari amaçlı oldukları için ucuz koku kullanıyorlar :)

      Sil
  4. merhabalar blogunuzu keşfettim ve takibe aldım bende beklerim:) bu arada bu taş yapımı harika ellerinize sağlık görşz:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende sizi takipteyim :) teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Merhaba 1 kilo kokulu taş tozundan kaç adet çıktı acaba ����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gram olarak ölçmedim ama 1 kilo tozdan hem harf yaptım hemde bir sürü kalp yaptım. ortalama bir kalp kalıbına 20 gr ürün harcanacağını varsayarsak 1 kilodan 50 adet çıkar. ama dediğim gibi hesap yapmadım . en kısa sürede hesaplayıp yazımı güncelleyeceğim.

      Sil
    2. Bunu benden merak ediyorm. Hesap yaptinizmi acaba kac tane cikti 1 kilodan

      Sil
    3. Meraba sevilay hanım bende aynı kaliptan almayı düşünüyorum fakat site de 50 gr aldığını söylüyor 30 adet tam çıkar mi 1kgdan ziyan olan kirilan olursa diye düşünüyorum

      Sil
  6. Harf yaptik dielim uzerine kelebek koyucam nasil yapistirmaliyim

    YanıtlaSil
  7. Harf yaptik dielim uzerine kelebek koyucam nasil yapistirmaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç denemedim ama sıcak silikonla olabilir sanırım

      Sil
  8. Bir kilo tozdan kac buyuk harf cikar biride bana bunu soylese ne olur ki ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eve gittiğimde hesaplamaya çalışırım üç aşağı beş yukarı :)

      Sil
    2. http://efsaninseruveni.blogspot.com.tr/2016/01/harfli-kokulu-tas.html
      sorunuzun cevabı yeni yazımda

      Sil
  9. Bende yapmak istiyorum ama iki tane kalıp var elimde sürekli onlar kurulunca tekrar karışım yapmam gerekiyor degilmi

    YanıtlaSil
  10. Bende yapmak istiyorum ama iki tane kalıp var elimde sürekli onlar kurulunca tekrar karışım yapmam gerekiyor degilmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çünkü yaklaşık 20 dkkada kurumaya başlıyor. kalıba dökeceğiniz miktarda karışım hazırlamanız gerekiyor çok fazla miktarlarda yapmayacaksanız sıkıntı değil ama 50 adet 100 adet gibi yapacaksanız çok uğraştırıcı olur

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. istanbul anadolu yakasında pendikte kaplan tuhafiye var bu kalıbı oradan almıştım. ama pahalıydı. İstanbulda oturuyorsanız avrupa yakasında şark hana yakın uygun kalıpçılar var. oradan da temin edebilirsiniz. Veya tahtakalehobi.com veya eminönühobisanat.com dan internet üzerinden de alabilirsiniz. Ben genelde Yurtdışından aliexpress com dan getirtiyorum

      Sil
  12. Kokulu tas emzik kalıbından çıkarırken kırılıyor kırılmaması için ne yapmam gerekir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam kurumamış olabilir mi ? emzik kalıbım yok ama yapan arkadaşlara sorayım.

      Sil
    2. vildan hanım bir arkadaşımın konuyla ilgili cevabını iletiyorum Evet cnm yaptım.Fakat kırılma olmadı oluyorsa üç tahminim var 1. si harcı hazırlarken suyunu fazla katıyor olabilir.2.si de bazı kalıplarda emziğin sap kısmının olduğu yerde bir çıkıntı oluyor(silikon kısmı) o kısım geniş olabiliyor ve emzik kalıptan çıkmakta zorlanabilyor.Bu yüzden de kırılma oluşabiliyor.Bunun için önerim o dediğim noktayı biraz kessin. (umarım anlatabiliyorumdur ) Zaten takipçin kalıptan çıkarmakta zorlanıyorsa anlar neresinden bahsettiğimi.Eğer sorun bu değilse suyu biraz az kullansın.3.sü de kokulu taş tozunun kalitesi kötü olabilir.Alçı tozunu kokulu taş tozu diye satmış olabilirler :/ bu gibi durumlarda kokulu taş malzemesinin kalitesi önemli.

      Sil
    3. emzik kalibinin genelde alt tarafi kulpun orta yerinden kırılır. yani benim ilk yaptigim zamanlarda oleydi. orasi biraz kalibin disina cikan bir bolum. once orayi cikarmaya calisin her seferinde. isin tek acemiligi o. harflerde de onveleri aglamakli oluyordum bir butun harfler cikiyor 5 harfi surekli kiriyordum. kirilan yerine dikkat edin once oradan cikarmaya calisin. ve ya daha kolayi kalibin icine ince bir sekilde vazelin surun tabi boyamayacaginiz hir calismaysa eger. yoksa ustune joya tutmaz hatta yapistiricida tutmayabilir yapistiracaginiz birseyse. ama dedigim gibi eger bir jrun kaliptan kirilarak cikiyorsa. once kirilan yeri cikarmak gerek en dogrusu bu.

      Sil
  13. herkesi bloguma beklerim :) bool takipçiler :) kokulu taş yapımınıza bayıldım,aliexpressten kaç güne geldi kargonuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazıları 15 günde bazıları ise 40 günde geldi:) hemen geliyorum bloğunuza

      Sil
  14. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek yardımcı olabildiysem ne mutlu :)

      Sil
  15. Benim sizden bir ricam daha olacak, seramik hamuru ile ilgili bilginiz var mi. Şekil verdikten sonra kururken catlamaması icin ne yapilabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seramik hamuruyla hiçbir çalışmam olmadı ama yapan arkadaşlar var mı bir araştırıp sorayım .

      Sil
  16. Merhaba,bende emzik kalıbı var 3 kere denedim 3 dede kırılıyor rica etsem ne yapmam gerek gerçekten çok sıkıcı bir durum... Çok uğraştım ama olmuyor.... Acil Bilgi ebru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam olarak soğutuyor musunuz. Tamamen kuruduktan sonra çıkarın. birde karşımı hazırladığınız toz kokulu taş tozu değil mi ? alçı vb değil.

      Sil
  17. Sabun, Kokulu Taş, 500 farklı silikon kalıp , esanslar ,boyalar
    http://sesilpastacilik.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  18. Yapım aşamalarını anlatman çok iyi. Kolaymış yapımı.

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar bende bu ise girmek istiyorum nasıl yapabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk olarak malzemeleri alman gerekli. birde satış anlamında yapmayı düşünüyorsan ilk olarak ürünlerini tanıtacağın çevre lazım

      Sil
    2. Sevilay hanim kusura bakmayin yorumunuzu okudum simdi gözümden kacmis cevre cok eminonunden alabilirmiyiz malzemeleri.

      Sil
    3. Sevilay hanim kusura bakmayin yorumunuzu okudum simdi gözümden kacmis cevre cok eminonunden alabilirmiyiz malzemeleri.

      Sil
    4. eminönünden alabilirsiniz. hatta ucuzdur eminönü

      Sil
  20. Ben de bir ara sabuna merak sarmıştım. Karışımı kalıba döktükten sonra alkol ya da kolonya sıkıp hava kabarcığı oluşmasını engelliyordum. Belki kokulu taşta da işe yarar. Çok güzel olmuş emeklerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa bunu ilk defa duydum ilk fırsatta deneyeceğim . teşekkürler :)

      Sil
  21. Bende bunu en kisa zamanda denicem hatta bu aksam. Malzemelerimi aldim ama taş için özel bi kalip almadim silokon minik kaliplardan aldim deneme amacli umarim olur :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence olur. benim harf kalıbım silikon kalıp hiçte sıkıntı olmadı gayet de güzel oldu

      Sil
  22. Sevilay hanim bana cvp vermediniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üstte cevapladım ama ? iletilmedi mi acaba

      Sil
  23. merhaba elinize saglık öncelikle. ben de kalıp almayı düşünüyorumda boyutunu bilemedim netten alacağım için.sizinkilerin ölçüleri ne kadar acaba? kalbin çapı ne kadar oluyor yaklasık?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Tuğçe hanım, yorumunuzu yeni gördüm akşam eve gittiğimde ölçüleri yazacağım

      Sil
  24. Merhabaas parfumle yapsak sorun cikiyomu illa esansmi lazim ben yapiyorumda esansla parfumle nasil olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda da anlattığım gibi ben parfümle yapıyorum çünkü esansların kokusu hoşuma gitmiyor. Parfümü karışımın içine sıkın püskürtün dökmeyim döktüğünüzde pütür pütür yapı oluşuyor.

      Sil
  25. Çok güzel olmuş ellerine sağlık...bu tarz hobilere bayılıyorum ve kokulu taş şu aralar baya popüler oldu özellikle harfler dikkattimi çekiyor diğer postunda gördüm onlarda çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :)yapımı da oldukça basit

      Sil
  26. Merhabalar bende yeni başladım ama kırılan tas lar tekrardan kullaniliyormu yoksa atiyormuyuz ?

    YanıtlaSil
  27. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  28. Kirilan taşlar tekrar kullaniyormu atiliyormu ?

    YanıtlaSil
  29. İnsan başladımı durduramıyor kendini değil mi :) uğraştırıcı bir o kadar da keyifli ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  30. Anlatım çok güzel olmuş :) ben de kızımın el ve ayak kalıplarını bu taş tozuyla yapmak istiyorum,malzemeleri aldım.öncelikle hamura el ve ayak bastırıp kalıp oluşturmalıyım.dün denedim olmadı, bu gece tekrar deneyeceğim inşaallah olur :)

    YanıtlaSil
  31. Hüveyda hanım.Filir çok orjinal gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kokulu taştanmı daha çok emzik şekli çıkar sabundanmı acaba bilgi verirseniz sevinirim

      Sil
  32. merhaba. kokulu sabun hakkında hiç fikrim yok ne yazıkki

    YanıtlaSil
  33. Merhaba bırsey sormak istiyorum :) slıkon kalıp almak yerıne evde olan slıkon kek kalıplarından kullansak olmazmı , belkı kalın olur dıye tereddut ettım ben. sızce olurmu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence denemekten bir zarar çıkmaz ama kokulu taşın esans kokusu kalıplara siniyor sonrasında çok iyi yıkamak gerek

      Sil
  34. nerrden bulastim bilmiyom kac tane kirdim acmis gul ilk denemelerde hep iyi cikardim tomurcuk gulu yapamadim acmis gul baktim oluyo gittm saksi cop sis felan aldim ama hep kirmaya basladim onca para bosa gitti diyom pes etmicem diyom siz ilk denemelerde kac kere kirdiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben hiç kırmadım ama gül detaylı bir obje belki o yüzden kırılıyordur. Yada kullandığınız kokulu taş tozundan kaynaklanabilir.

      Sil
  35. merhaba...
    taş tozuna eklenecek su sıcak olmalı deniyor
    peki suyun sıcaklığını nasıl ayarlayacağız yanı ne derece sıcaklıkta olmalı ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kettle da kaynattığım suyu kullanmıştım

      Sil
  36. YAKIN BİR ZAMANDA KARDEŞİM OLACAK HASTANE HEDİYESİ YAPACAKTIM.KOKULU TAŞTAN BU YAZIYI GÖRMEM ÇOK İYİ OLDU TEŞEKKÜRLERRRR :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ne mutlu size hayırlı olsun sağlıklı sıhhatli olsun inşallah :)

      Sil
  37. Kokulu taşa esans ya da parfüm koymasak olur mu acaba ? Bir de bu taşlar 2 ay kadar bozulmadan durur değil mi yapıp paketlesem bir sorun olmaz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur tabi neden olmasın kokusuz olur sadece. Benim yaptığım kokulu taşlar 1 yıldır duruyor hiç bir problem yok. Sadece kargoyla gönderecekseniz kargoda kırılmaması için korunaklı paketlenmeli

      Sil
  38. kokulu tas için boyada kullanılıyor sanırım ama siz böyle bişey belirtmemişsiniz.kafam karıştı anlayamadım.bu toz zaten renkli olmuyor mu?bide boyamı kullanmamız gerek?öyleyse ne kadar kullanmalıyız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli toz alırsanız boyaya gerek yok. Ama renksiz beyaz kokulu taş tozlarıda satılıyor renksiz alırsanız o zaman boyada kullanmanız gerek

      Sil
    2. sizin tavsiyeniz nedir peki.bu işi için çok hevesliyim fakat endişelerim var bunun gibi.hangisi daha iyi sonuç verir bilemiyorum.birde boyayı ayrı kullanıcaksak sayet ne oranda kullanmalıyız?

      Sil
  39. ben renkli kokulu taş tozu kullandım hep ama bence boyanın miktarını göz kararı hazırlayabilirsiniz. Toz ile suyu iyice karıştırdıktan sonra istediğiniz oranda ilave edersiniz.

    YanıtlaSil
  40. merhaba bende sünnet için yapıcam sayı çok fazla ama 2 kalıpla çalışıcağım için epey önceden başlamam gerekiyor ama kokuları gider diye korkuyorum kalıp başı kaç damla koku damlatmak lazım ve kaç ay önceden başlasam kokusu gitmeden kalır ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ölçmeden rastgele döktüm kokuyu ama esans değil parfüm kullandım. Kokusu gittiğinde de ara sıra sıkıyorum parfümümden üstlerine bu şekilde yapabilirsiniz .

      Sil
  41. nişanım için bu kalp kalıptan aldım 100 adet yapıcam kaç kg toz almam gerekli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 kalıp için ortalama 20-25 gr toz kullanılıyor 2-2,5 kg toz size yeter sanırım:)

      Sil
  42. ben nişanım için kalp kalptan aldım. 100 adet için kaç kg toz almam gerekli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalıbın büyüklüğünü bilmiyorum ama ortalama bir kalıp için 20 gr toz harcansa 100 adet için 2 kg toz almanız gerekecek

      Sil
  43. Güzel bilgiler teşekkürler (:

    YanıtlaSil
  44. Bende kokulu taş işini girdim malzemeler gelicek bir kaç gün içinde harf kalıbı gelicek mesela alt taban kalibida aldım alt taban kalıbı üzerinde home yazılı taş yaptım diyelim ne kadar fiyat vericem ona acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. instagramda bu ürünler için ne fiyat veriliyor takip edin araştırın maliyetinizide hesaplayın ama mutlaka

      Sil
  45. merhaba ben oğlum için bir kokulu taş yapamk istiyorum ama nereden alaağımı bilmiyorum. Kahramanmaraşta oturuyorum benim için bir araştırma yapabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  46. Merhaba. Öncelikle benim hiç deneyimim yok ve çok merak ediyorum bişiylerlw uğraşmak istyorum. Nisan başında bebişim geliyor ve mevlütte dağıtmak için çerçeve modelini beğendim bunun için ilk malzeme nekadar tutuyor ve 1 kg tozdan kaç adet çıkar

    YanıtlaSil
  47. Merhaba bende tura kalıbı var ve çıkarırken sürekli kırılıyor ne yapmam lazım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok detaylı bir kalıp mı ? yeterince kurumasını bekliyormusunuz ? Tam kurumadan çıkarıldığında da kırılabilir.

      Sil

düşünceleriniz değerlidir